Proč závěsné sluchadlo s externím reproduktorem nebo zvukovodové sluchadlo přestalo náhle zesilovat?
Nejčastějším důvodem, proč závěsné sluchadlo s externím reproduktorem a zvukovodové sluchadlo přestane zesilovat, je zanesení filtru reproduktoru nečistotami (ušním maz, prach). Filtr reproduktoru je tvořený jemným sítkem, které brání ušnímu mazu, aby se dostal do reproduktoru sluchadla a tím jej poškodil.
V případě zanesení tohoto filtru (Cerustop, CeruShield™, SmartGuard) nečistotami a vlhkostí (způsobenou například nadměrným pocením), může docházek k dojmu nefunkčnosti sluchadla způsobeného neschopností generovaného zvuku projít skrz zanesený filtr. Oprava sluchadla spočívá ve výměně filtru reproduktoru.
V případě velkého množství nečistot je vhodné sítko na straně podebrat namísto použití tyčinky, aby nedošlo k protržení sítka a napadání nečistot do reproduktoru!
Pokud sluchadlo přestane hrát po pár hodinách nošení a zároveň je po nějakém čase na chvíli opět funkční, jedná se o stejnou závadu. Filtr reproduktoru je zanesený ušním mazem. V takovém případě se však jedná o velice malé množství ušního mazu, avšak natlačené přímo na sítko membrány. Toto malé množství je pak ve stavu před nošením sluchadla "ztuhlé", po čase nošení sluchadla však nečistoty na filtru natáhnou vlhkost a změní svůj objem - zvětší se a ucpou jemné otvory sítka filtru. Řešením je výměna filtru.
Doporučujeme pravidelně kontrolovat (alespoň jedenkrát týdně) a měnit (alespoň jedenkrát za 2-3 týdně) filtr reproduktoru. Také doporučujeme sluchadla pravidelně vysoušet a preventivně servisovat (jednou ročně), díky čemuž zvýšíte životnost a spolehlivost.